پیش فرض

پیدا کردن نشتی آب استخر با ساده ترین روش ها

داشتن یک استخر شنا جز امکانات لوکس است، اما با چالش هایی مانند ضد عفونی دقیق با قرص کلر و  تشخیص نشتی آب استخر در سیستم لوله کشی نیز همراه است. نشتی، چه مبتنی بر هوا باشد و چه مبتنی بر آب، می‌ تواند باعث عوارض از هدر رفتن آب گرفته تا تخریب استخر جدی شود.

انواع نشتی آب استخر

نشت ساختار استخر

نشت ساختار استخر معمولاً به نشتی در پوسته استخر شما اشاره دارد. علت این نوع نشت ها معمولاً ساخت و ساز یا مهندسی ضعیف یا در موارد خاص حرکت زمین است. یک قانون کلی برای تعیین ساختاری بودن نشتی استخر، شناسایی منبع نشتی است. ترک‌ های سازه‌ ای معمولاً در داخل و اطراف شالوده استخر یا درون سازه نگهدارنده قرار دارند، برخلاف ترک ‌های غیرسازه‌ای که در سطح استخر یا کاشی ‌ها ایجاد می ‌شوند. ترک های افقی فونداسیون که در دیوارها با یا بدون کمان ظاهر می شوند، عملاً ماهیت ساختاری دارند.

سیستم فیلتراسیون

نشتی های سیستم فیلتراسیون معمولاً شایع ترین علل نشتی در هر استخر شنا هستند، اما ضروری است که به صورت فوری شناسایی و اصلاح شوند. همانطور که از نام آن پیداست، نشتی در طی فرآیند فیلتراسیون استخر، پمپاژ، پر کردن و تخلیه استخر رخ می دهد. دلیل اصلی نگرانی این است که هرگونه نشتی در لوله یا لوله های زیرزمینی می تواند ناشی از آسیب ریشه یا حرکت زمین باشد. از طرف دیگر می تواند یک مهر و موم ضعیف یا از بین رفته، یک قطعه معیوب PVC یا فقط یک فرآیند نصب ضعیف باشد.

تکنیک های پیشرفته برای تشخیص نشتی آب استخر

تشخیص نشت الکترونیکی: یک گزینه با تکنولوژی بالا است که از تجهیزات الکترونیکی تخصصی استفاده می کند که قادر به تشخیص امواج صوتی ایجاد شده توسط یک نشت است.

تست هیدرواستاتیک: شامل قرار دادن استخر و لوله کشی آن تحت فشار هیدرواستاتیک برای تست یکپارچگی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا