پیش فرض

دستگاه تصفیه آب یو وی چه کاربردهایی دارد؟

کلرزنی مدتهاست که روش مورد استفاده برای تصفیه فاضلاب بوده است. با این حال، نگرانی‌ها در مورد محصولات جانبی خطرناک کلر و خطری که برای مناطق اطراف و سلامت انسان ایجاد می‌کنند، بسیاری از دولت‌ها و شهرداری‌ها را بر آن داشته تا روش‌های ضدعفونی جایگزین را بررسی کنند. دستگاه تصفیه آب یو وی یکی از این روش ها است.

دستگاه تصفیه آب یو وی چیست؟

دستگاه تصفیه آب یو وی به عنوان یک راه حل محبوب و موثر در میان آن جایگزین ها ظاهر شده است. تصفیه فاضلاب UV شامل قرار دادن فاضلاب در معرض نور UV برای غیرفعال کردن باکتری ها، ویروس ها و انگل های موجود در آب است. به دلیل مزایای زیست محیطی آن نسبت به کلرزنی محبوبیت پیدا کرده است. در میان این مزایا، توانایی اشعه ماوراء بنفش در حذف طیف وسیعی از آلاینده‌های مضر از آب بدون نیاز به افزودن مواد شیمیایی است. اشعه ماوراء بنفش به مواد ژنتیکی میکروارگانیسم ها آسیب می رساند و آنها را قادر به تولید مثل بدون نیاز به افزودن مواد شیمیایی نمی کند.

شرکت های آب و برق می توانند نظارت بر محیط زیست خود را با اتخاذ تصفیه UV بدون مواد شیمیایی برای فاضلاب تقویت کنند. با این درمان، مواد شیمیایی مضر از اکوسیستم دور نگه داشته می شود و فشار وارده بر منابع آب شیرین نیز کاهش می یابد. پساب تصفیه شده با UV را می توان به جای آب شیرین برای کاربردهایی مانند آبیاری، فرآیندهای صنعتی و تجدید آب زیرزمینی برای برنامه های آب بازیافتی و استفاده مجدد از آب استفاده کرد.

پیاده‌سازی سیستم‌های تصفیه UV همچنین می‌تواند به کاهش تخلیه فاضلاب تصفیه نشده یا بد تصفیه شده به بدنه‌های آبی طبیعی مانند رودخانه‌ها و دریاچه‌ها کمک کند. این امر از کیفیت آب آن اجسام محافظت می کند و از تعادل اکولوژیکی این اکوسیستم های حساس محافظت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا